Roaming
PODSTAWOWE INFORMACJE:
Po przekroczeniu granicy telefon automatycznie wybierze sieć
(jest to standardowa funkcja telefonu przy zachowaniu fabrycznych ustawień).
Następnie otrzymasz SMS z podstawowymi informacjami o roamingu
(kosztach w danym kraju) oraz o obecnych promocjach roamingowych.
Wykonując połączenia i wysyłając SMS-y z zagranicy pamiętaj o wpisaniu numeru
kierunkowego kraju, do którego dzwonisz.
Dzwoniąc do Polski wybierz
numer kierunkowy +48 lub 0048, a następnie konkretny numer.
Jeśli po przekroczeniu granicy brak usługi, postępuj zgodnie ze wskazówkami:
Wybierz swój system operacyjny
i sprawdź konfigurację roamingu w a2mobile:
Androida
krok po kroku:
iOS
krok po kroku:
Windows Phone
krok po kroku:
Xiaomi
krok po kroku:
Po dokonanej konfiguracji włącz tryb samolotowy, odczekaj kilka sekund i wyłącz tryb samolotowy.
Telefon powinien automatycznie zalogować się do sieci.
Jeżeli karta SIM nie połączy się automatycznie, prosimy wybrać operatora ręcznie. Ustawienia → Sieci komórkowe → Operatorzy sieci → Przeszukaj sieci.
Jeśli zalogowanie nie nastąpi wyłącz telefon, wyciągnij SIM z gniazda karty, włóż ponownie i uruchom urządzenie.
Sieci za granicą:
Z usług roamingu międzynarodowego możesz korzystać u operatorów zagranicznych współpracujących z Premium Mobile w zakresie istniejących możliwości technicznych (w ramach oferowanego przez nich zasięgu oraz zakresu świadczonych usług).
Lista sieci zagranicznych, z którymi będziesz mógł się połączyć korzystając z usług roamingu międzynarodowego i zakres dostępnych u nich usług:
Jakość usług roamingu międzynarodowego może różnić się od jakości usług świadczonych w kraju, ponieważ jest uzależniona od parametrów wykorzystywanych sieci zagranicznych oraz innych czynników zewnętrznych.
a2mobile świadczy usługi głosowe oraz transmisji danych w roamingu regulowanym na warunkach nie mniej korzystnych niż w Polsce, o ile w sieci operatora zagranicznego dostępnej w danym państwie członkowskim dostępne są co najmniej takie same technologie i parametry jak w Polsce. Natomiast jakość usług (w tym, prędkość, opóźnienia, dostępność) uzależniona jest także od różnych czynników niezależnych od a2mobile, których przykłady wymienione zostały poniżej. W uzasadnionych przypadkach możliwość korzystania z usług w sieciach zagranicznych operatorów może być okresowo ograniczona, w szczególności ze względów technicznych lub ze względu na okoliczności, na które a2mobile nie ma wpływu.
Na jakość i dostępność usług a2mobile w roamingu regulowanym mają wpływ poniższe czynniki:
- parametry i standardy technologiczne danego operatora, w tym dostępne w jego sieci technologie, np. niektórzy z operatorów w roamingu regulowanym nie udostępniają w swoich sieciach technologii 2G i 3G lub planują ich wyłączenie w przyszłości, co może spowodować utratę dostępności usług dla telefonów, które obsługują wyłącznie takie technologie;
- zasięg sieci danego operatora – sprawdź zasięg operatorów zagranicznych w poszczególnych państwach na stronie GSMA https://www.gsma.com/coverage/;
- czynniki takie jak: maksymalne prędkości przesyłania danych w odwiedzanej sieci, przeciążenia sieci, siła sygnału oraz położenie lub inne czynniki geograficzne i topograficzne (gęstość zabudowań, przeszkody naturalne, gęstość zaludnienia);
- większa odległość pomiędzy telefonem użytkownika a serwerami aplikacji lub strony internetowej, do której użytkownik próbuje uzyskać dostęp, może skutkować opóźnieniem w czasie potrzebnym na przesłanie danych między urządzeniem użytkownika, a serwerem aplikacji lub strony internetowej, co może wpływać negatywnie zwłaszcza na korzystanie z treści, które wymagają przesyłania znacznych ilości danych w krótkim czasie;
- odległość sieci odwiedzanej w roamingu regulowanym od sieci macierzystej w Polsce, również może wpływać na ewentualne opóźnienia w inicjowaniu i dostarczaniu połączeń głosowych oraz dostarczaniu wiadomości SMS/MMS;
- przepustowość danej sieci, w tym: rodzaj połączenia, prędkość łącza, liczba urządzeń w sieci oraz ilość ruchu, np. w niektórych państwach członkowskich, zwłaszcza o dużych skupiskach turystycznych, sieci operatorów mogą być w sezonie letnim przeciążone, co może mieć wpływ na jakość i dostępność usług w roamingu regulowanym;
- stan łączy pomiędzy operatorami w Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego, dostarczanych przez podmioty trzecie, a także ewentualne uszkodzenia fizyczne takich łączy mogą prowadzić do czasowej niedostępności usług.
ROAMING PRZYGRANICZNY:
Kiedy znajdujesz się w strefie przygranicznej telefon lub inne używane przez Ciebie urządzenie telekomunikacyjne może połączyć się z siecią zagraniczną. Korzystając wówczas z usług możesz ponieść dodatkowe opłaty. Dzieje się tak, ponieważ urządzenie automatycznie loguje się do operatora mającego najsilniejszy sygnał na danym terenie i nie ma technicznych możliwości, aby sygnał nie przekraczał granic państwowych.
Wybierz jeden ze sposobów, aby uniknąć dodatkowych opłat roamingowych:
- sprawdź, do jakiej sieci zalogowany jest Twój telefon lub inne używane przez Ciebie urządzenie telekomunikacyjne, a następnie zmień w ustawieniach urządzenia tryb wyboru sieci z automatycznego na ręczny oraz wybierz z listy operatora a2mobile/Plus.
- wyłącz usługę roamingu międzynarodowego na swoim numerze, kontaktując się w tej sprawie z Działem Obsługi Klienta.
Szczegóły dotyczące usług roamingu:
- Regulamin świadczenia usług komunikacji elektronicznej a2mobile od 10.11.2024
- Cennik usług w roamingu od 10.11.2024 do 31.12.2024
- Cennik usług w roamingu od 01.01.2025
- Oferta promocyjna "Roaming międzynarodowy i usługi międzynarodowe do Wielkiej Brytanii" od 10.11.2024
- Cennik usług w roamingu dla Użytkowników a2mobile od 16.10.2024 ze zmianami z dnia 01.01.2025
- Regulamin świadczenia usług a2mobile dla umów zawartych od 29.04.2021 do 09.11.2024 z późniejszymi zmianami
- Regulamin świadczenia usług a2mobile dla umów zawartych do 28.04.2021 z późniejszymi zmianami
Masz pytanie związane
z roamingiem?
Zachęcamy do kontaktu poprzez email
bok@a2mobile.pl
Facebook Messenger lub telefonicznie:
+48 720-20-30-40
(koszt połączenia zgodny z Cennikiem operatora)