FAQ

Jakie są nowe zasady Roamingu w a2mobile?

Od 15 czerwca 2017 r. w a2mobile wprowadzilismy nową ofertę roamingową. Zgodnie z nowym cennikiem użytkownicy a2mobile posiadający aktywny pakiet usług, mogą wykorzystać go także podczas swoich podróży po Unii Europejskiej.

Oznacza to, że a2mobile nie będzie pobierało dodatkowych opłat za korzystanie z połączeń głosowych, sms, mms i za usługi transmisji danych w ramach przyznanych do wszystkich pakietów krajowych wielkości limitów roamingowych.

I tak na przykład w pakiecie Niewyczerpalne Wszystko za 19,90zł użytkownik w kraju otrzymuje: niewyczerpalne minuty na komórki i stacjonarne, niewyczerpalne smsy i mmsy, oraz niewyczerpalny Internet czyli transmisja  do 5GB bez limitu prędkości, od 5GB do 10 GB GB z limitem 3Mb/s, od 10GB do 15 GB z limitem 1 Mb/s a powyżej 15GB internet z limitem 512 kb/s, natomiast  w ramach tego samego pakietu w Unii Europejskiej bez dodatkowych opłat użytkownik dostaje: nielimitowane rozmowy, smsy i wiadomości oraz 1GB transmisji danych do wykorzystania w 1 strefie Roamingowej. Po przekroczeniu limitu przyznanych GB użytkownik będzie ponosił koszt transmisji danych zgodny z jego obecną taryfą, tj dla użytkowników Pakietów Niewyczerpalnych 1gr za 1MB do 14 lipca, i 4 gr za 1MB od 15 lipca.

Szczegółowe informacje o limitach roamingowych obowiązujących w Twoim pakiecie znajdują się w cenniku.

KONFIGURACJA MMS

Cena za 1MMSa zależy od oferty, którą posiadasz. W ofercie Pakiety 3w1 cena MMSa poza pakietem to 0,18 zł, a w ofercie Niewyczerpalne Pakiety cena 1 MMSa poza Pakietami to 0,10 zł. Natomiast w Pakiecie zawierającym wiadomości, MMSy są wymnienne z SMSami 1:1.


Konfiguracja dla MMS:
Punkt dostępu (APN): a2mms
Uwierzytelnianie: brak
Nazwa: brak
Hasło: brak
MMSC: http://mms.aero2.pl:8002
Proxy dla MMS: 212.2.96.16
Port MMS: 8080
Odbiór MMSów w roamingu: automatyczny
Typ APN: mms

Jeżeli nadal nie działa, w APN dla Internetu ustaw TYP APN na „default”. 

Czy mogę przejść ze starej oferty „Pakiety 3w1” na nową „Niewyczerpalne Pakiety”, jeżeli tak to w jaki sposób?

Możesz, wystarczy wpisać kod na aktywację nowej oferty: *119*1# oraz aktywować nowy Pakiet lub korzystać z usług wg. cen w Ofercie Promocyjnej (link do cennik i regulamin).

Jeżeli przed przejściem na swoim numerze miałeś aktywny Pakiet z poprzedniej oferty korzystasz z niego nadal do zakończenia jego okresu ważności.

Mam telefon na abonament, czy to oferta dla mnie?

Absolutnie tak!

Ofertę a2mobile kierujemy do wszystkich, zarówno tych, którzy mają telefon na kartę, na abonament, czy nie posiadają telefonu komórkowego.

 

Jeśli posiadasz telefon na abonament, po okresie umowy możesz przenieść swój numer do nas. Zaręczamy, że szybko odkryjesz, że korzystanie z naszych usług przedpłaconych (a więc pre-paid, albo tzw. „telefonu na kartę”) jest równie wygodne, co w przypadku ofert abonamentowych. Jest kilka różnic w sposobie aktywowania i korzystania z usług, ale poniżej postaramy Ci się pokazać, że to bardzo łatwe i jest to oferta również dla Ciebie!

 

A zatem jakie są różnice pomiędzy telefonem na kartę a abonamentem?

 

Po pierwsze: stan konta, jego ważność i doładowania.

Konto, to Twoja wirtualna portmonetka, z której opłacasz usługi. U nas ma ono ważność 12 miesięcy, a więc na jakąkolwiek kwotę doładujesz swoje konto, ważność środków zgromadzonych na koncie od momentu ostatniego doładowania to 12 miesięcy.

Doładowania zrealizujesz:

  • na stronie doladowania.a2mobile.pl
  • doładowaniami a2mobile, dostępnymi w sklepach sieci Żabka i Freshmarket
  • doładowaniami sieci Plus, dostępnymi w kioskach, sieciach handlowych, bankomatach i na stacjach benzynowych

 

Konto możesz doładowywać mniejszymi kwotami np. przed każdą aktywacją Pakietu, usługi albo zasilić kwotą pozwalającą na automatyczne odnawianie się Pakietów przez dłuższy okres – aktywujesz i zapominasz o wszystkim do momentu kolejnego zasilenia konta. Usługi cyklicznie aktywują się same co miesiąc. Chyba, że nie chcesz, to wyłączasz ich cykliczność i na bieżąco zarządzasz tym samodzielnie!

 

Jak się aktywuje usługi?

Gdy masz już swoją kartę w a2mobile, Twoje konto jest zasilone wystarczającą kwotą, by korzystać z naszych usług, przechodzisz do ich aktywacji. Możesz aktywować Pakiety (minut, SMSów i MMSów, Internetu), dowolnie łączyć te Pakiety bądź korzystać z cennika zgodnie z bieżącym użyciem. Pakiety i usługi aktywujesz specjalnymi kodami (tak zwanymi kodami USSD). Ich lista znajduje się na naszej stronie: a2mobile.pl/kody-ussd. Znając kod, wpisujesz go na klawiaturze swojego telefonu, zatwierdzasz zieloną słuchawką i… już. Twoje usługi są aktywne. Specjalnym kodem możesz również sprawdzić jaki jest stan Twojego konta, jakie masz aktywne usługi, włączać i wyłączać ich cykliczność (a więc automatyczne odnawianie się usług po ich wygaśnięciu – a więc po 31 dniach). Zawsze możesz też do nas zadzwonić pod nr 720 20 30 40. Pomożemy!

 

Czy są jeszcze jakieś różnice?

Brak zobowiązań. Wybierasz te usługi, które chcesz. Nie chcesz korzystać? Nie aktywujesz nic. Całkowita dowolność i przewidywalność. To naprawdę proste! I tanie!

 

Faktury VAT

Jeśli chcesz korzystać z naszej oferty a2mobile i otrzymywać faktury VAT, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta:

Czy mogę przejść z nowej oferty „Niewyczerpalne Pakiety” na starą Pakiety 3w1”, jeżeli tak to w jaki sposób?

Możesz, wystarczy wpisać kod na aktywację starej oferty: *119*0#

Po przejściu możesz aktywować jeden z dostępnych Pakietów lub korzystać z usług wg. Cennika Podstawowego.

Jeżeli przed przejściem na swoim numerze miałeś aktywny Pakiet z Oferty Promocyjnej „Niewyczerpalne Pakiety” korzystasz z niego nadal do zakończenia jego okresu ważności.

Czy posiadając aktywny pakiet ze starej oferty „Pakiety 3w1” po przejściu na nową ofertę „Niewyczerpalne Pakiety” aktywny pakiet traci ważność?

Nie, pakiet będzie aktywny do końca jego okresu ważności.

Czy posiadając aktywny pakiet ze starej oferty po przejściu na nową ofertę mogę od razu aktywować pakiet z nowej oferty?

Tak, możesz od razu aktywować pakiet z nowej oferty. Pamiętaj, że w tym momencie rozpocznie się jego cykliczność. U nas nic nie tracisz - po przejściu na Niewyczerpalne Pakiety cykliczność pakietu z poprzedniej oferty zostanie wyłączona, w pierwszej kolejności zużywasz poprzedni Pakiet, a gdy zabraknie w nim minut, sms lub Internetu będą one pobierane już z nowego.

Jeśli posiadasz jednocześnie więcej niż jeden aktywny pakiet w ramach nowej Oferty, odnowieniu ulegnie tylko ostatnio aktywowany Pakiet.

Czy mogę wyłączyć cykliczność pakietu?

Tak, możesz wpisując kod na dezaktywację cykliczności pakietu: *222*0#

Jakie są pakiety cykliczne w nowej ofercie?

Mamy trzy Niewyczerpalne Pakiety, które możesz włączyć w siedmiu różnych kombinacjach oraz dodatkowy Pakiet Społecznościowy. Pakiety Niewyczerpalne to: Rozmowy, Wiadomości i Internet. Pakiet Niewyczerpalny możesz włączyć pojedynczo, możesz też włączyć dwa dowolne pakiety lub wszystkie trzy jednocześnie. Pojedynczy pakiet kosztuje 9,90 zł za 31 dni. Jeżeli jednak chcesz włączyć jednocześnie dwa pakiety, to zapłacisz 15,90 zł, a za wszystkie Pakiety Niewyczerpalne uruchomione jednocześnie zapłacisz 19,90 zł za 31 dni.

Wszystkie Niewyczerpalne Pakiety posiadają w sobie funkcjonalność  pakietu dodatkowego czyli Pakietu Społecznościowego. Posiadając aktywny chociaż jeden Pakiet Niewyczerpalny nie musisz włączać Pakietu Społecznościowego, już to masz. Jeżeli nie posiadasz aktywnych Pakietów Niewyczerpalnych możesz włączyć Pakiet Społecznościowy, który kosztuje 5 zł za 31 dni.

Zarówno Niewyczerpalne Pakiety, jak i Pakiet Społecznościowy są cykliczne, oznacza to że odnowią się automatycznie po ich zakończeniu o ile oczywiście nie wyłączysz tej opcji i będziesz miał na koncie odpowiednią kwotę.

Co się stanie z pakietem cyklicznym, gdy nie mam środków na koncie?

Pakiet nie zostanie odnowiony, musisz doładować konto i ponownie aktywować wybrany pakiet cykliczny.

Jak włączyć pakiet cykliczny?

A. Każdy pakiet możesz aktywować krótkim kodem. Pełna lista kodów dostępna jest pod adresem https://a2mobile.pl/kody-ussd
B. Aby aktywować Pakiet musisz mieć określoną liczbę środków na koncie. Dany pakiety możesz aktywować jednym z kodów:

Pakiet Rozmowy + Wiadomości + Internet   *222*1#

Pakiet Rozmowy +  Wiadomości  *222*2#

Pakiet Wiadomości + Internet *222*3#

Pakiet Rozmowy + Internet *222*4#

Pakiet Rozmowy *222*5#

Pakiet Wiadomości *222*6#

Pakiet Internet *222*7#

Pakiet społecznościowy *222*8#

Czy posiadając aktywny jeden z ośmiu pakietów cyklicznych mogę aktywować kolejny?

Tak, możesz aktywować kolejny.

Pamiętaj, że każdy pakiet jest ważny 31 dni od daty zakupu. Ostatni aktywowany przez Ciebie pakiet będzie twoim pakietem cyklicznym.

Czy Pakiet Rozmowy obejmuje połączenia na numery stacjonarne?

Tak, w tym Pakiecie cieszysz się nielimitowanymi połączeniami na numery do krajowych sieci komórkowych i stacjonarnych.

Ile kosztuje 1MB, 1MIN, 1SMS, 1MMS poza pakietem w nowej ofercie „Niewyczerpalne Pakiety”?

Podstawowa opłata cennikowa bez pakietu to: 10zł/GB (w zaokrągleniu jest to 0,01zł/Mb); 0,10zł/min; 0,10zł/SMS; 0,10zł/MMS.

Jak sprawdzić stan konta?

Kodem *111# i wciśnij zieloną słuchawkę.

Czy w nowej ofercie są MMSy?

TAK.

Czy pakiety odnawiają się automatycznie?

Jeżeli posiadasz aktywny jeden pakiet cykliczny to odnowi on się automatycznie po 31 dniach. Warunkiem jest posiadanie wymaganej ilości środków na koncie.

Jeżeli masz aktywnych kilka pakietów cyklicznych to odnowi się pakiet który aktywowałeś jako ostatni (po upływie jego okresu ważności), pod warunkiem posiadania wymaganej ilości środków na koncie.

Kiedy włącza się lejek?

Pakiet Internet nie zawiera limitu w ilości przetransferowanych danych jednak zawiera lejki, czyli ograniczenia prędkości transmisji danych uzależnione od osiągniętego w danym miesiącu poziomu zużycia danych. Lejki włączają się schodkowo po wykorzystaniu w okresie ważności posiadanego pakietu określonego limitu transmisji danych:

Zużycie od 0 GB do 5 GB                -              brak lejka

Zużycie od 5 GB do 10 GB              -              lejek 3 Mb/s

Zużycie od 10 GB do 15 GB            -              lejek 1 Mb/s

Zużycie powyżej 15 GB                  -              lejek 512 kb/s

Czy mogę zresetować lejek?

Tak, wpisz kod *200*1#.

Opłata za każdorazowy reset lejka wynosi 5zł. Reset lejka powoduje przywrócenie prędkości transmisji danych w okresie ważności posiadanego pakietu.  Reset lejka nie powoduje wydłużenia ważności Pakietu Internet, ale powoduje rozpoczęcie naliczania na nowo progów transmisji danych.

 

powoduje rozpoczęcie naliczania na nowo progów transmisji danych 

Czy zostanę powiadomiony o zmianie prędkości transmisji danych?

O każdym spowolnieniu prędkości zostaniesz poinformowany SMSem. 

Co oznacza „Pakiet Społecznościowy: Katz, Frifon, Facebook, Messenger” przy pakietach?

Oznacza to, że możesz korzystać z tych aplikacji w ramach zakupionego pakietu bez ponoszenia opłat za transmisję danych i bez pomniejszania posiadanego aktywnego pakietu Internet.

Jaka jest ważność konta w sieci a2mobile?

Startery zamówione i aktywowane do 14.10.2016 mają ważność konta do 14.10.2018r. Od 15 października 2016 r. zmieniamy Cennik Usług Telekomunikacyjnych a2mobile, wprowadzając nowy, 12 miesięczny Okres ważności konta, tak więc w praktyce kolejne doładowania dokonane od 15 października 2017 roku będą wydłużały ważność konta do 12 miesięcy od doładowania. Startery aktywowane (pierwsze użycie) od 15.10.2016r. będą miały konto ważne 12 miesięcy.